aku dan abah

Assalamualaikum.. hari ni nak cerita pasal arwah abah.. Arwah abah hanya cikgu sekolah kelulusan diploma.. kalau tengok slip gaji tak banyak mana pun. tapi apa anak anak mintak selalu dapat.. barang anak semua lengkap.. nak makan sedap,nak jalan semua boleh.. senang cerita mewah jugak la.. sebab abah banyak buat kerja sampingan..selalunya sampai ke malam..
abah selalu pesan jangan cakap 'tak boleh' 'susahla' dan kata kata negative yang lain.. kalau tercakap mesti kena jegil hahaha..ok sangat rindu jegilan abah.. abah sangat pandai cari duit tanpa putus asa..
abah ada bakat seni.. ada bakat macam macam.. menjahit boleh, bertukang pun boleh dan macam macam lagi la.. aku selalu tolong abah.. aku memang diajar untuk buat semua benda sendiri.. cat rumah , bertukang, dll. banyak kerja lelaki .haha. sebab takde anak laki.. pernah waktu habis spm, ustazah kat sekolah pesan tak perlu la kerja part time, luangkan masa kat rumah sebab nanti nak sambung belajar akan kurang masa.. tapi dalam kepala otak mesti la nak duit sendiri jugak kan.. aku dapat idea buat pencil case daripada zip.. boleh buat kat rumah.Sambung Sambung zip jadi pencil case.. jual.. dengar macam senang tapi susah yang amat.. bila pakai mesin jarum asyik patah, kalau jahit tangan tak kemas n memang sakit tangan .. aku memang putus asa dah.. tapi abah tak....
sampai tengah malam dia solve masalah anak dia.. dia cari method macam mana nak buat dengan lebih efisen.. n abah berjaya!! aku hanya follow je cara abah jahit.. Alhamdulillah banyak juga la pencil case terjual..
bagi aku, nak bisnes tak boleh putus asa.. terima kasih abah banyak ajar kak long hidup lebih positif dan tak mudah putus asa..
Sampai dah tau dia menghidap kanser pun dia masih positif dia akan sihat.. sedangkan waktu tu dia dah nazak..Allahuakbar.. kak long mungkin tak sempat nak balas jasa abah.. tapi kak long akan berusaha sungguh sungguh supaya abah tenang di sana.InsyaAllah..
al fatihah
RAMLEE BIN ISMAIL

untuk ayah ayah atau ibu Abu nak dapatkan pendapatan sampingan untuk keselesaan anak anak.. apa kata try buat bisnes SHAKLEE.. bisnes hanya dari rumah.tidak perlu modal.  jom whtsapp je saya,saya akan bantu anda.. InsyaAllah..


-anak sulung yang rindukan abahnya-
012-4701404

Comments

Popular posts from this blog

Cara Jual kereta Terpakai di Mudah.my

Menu Kenduri Kesyukuran dan Doa Selamat

Apa itu HSG? Sakit ke buat HSG?