Bagaimana Vivix Membantu Menurunkan Paras Gula dalam Darah

Tahukah anda, 1 daripada 5 rakyat dewasa di Malaysia avalan pesakit kencing manis ataupun diabetes. 
Terdapat beberapa punca orang Malaysia menghidap fencing manis.
1. Cara pemakanan yang tidak sihat
2. Obesiti
3. Stress
4. Kurang Bersenam 
Seringkali dikaitkan kencing manis dikaitkan dengan genetik. Ia memang betul. Ini kerana dalam satu keluarga mengamalkan gaya hidup yang sama. Sebab itu la, apabila ibu bapa diserang sakit kencing manis keberangkalian besar anak juga akan diserang. 
90% pesakit fencing manis biasanya type II iaitu asalnya normal tetapi disebabkan diet yang tidak seimbang, gaya hidup yang tidak sihat maka insulin tidak dapat berfungsi dengan baik dan menyebabkan kencing manis. 

Macam mana Kencing Manis berlaku?
Apabila kita makan atau minum, karbohidrat akan dicernakan menjadi glukosa. Glukosa ini akan masuk ke dalam salur darah untuk diagihkan ke sel organ yang memerlukan dan memberikan sumber tenaga kepada badan.
Pankreas secara automatik akan merembeskan hormon insulin untuk membenarkan glukosa masuk ke dalam sel organ ini. 
Insulin ini macam 'kunci' antara salur darah dengan sel organ.
Apabila insulin buka pintu sel organ, glukosa akan masuk ke dalam sel organ dan memberikan tenaga untuk menjalankan fungsi sel.
Kencing manis ini terjadi apabila insulin tidak dapat membuka pintu sel organ. Umpama kunci rosak la. Oleh itu, glukosa akan terkumpul dalam salur darah dan kandungan glukosa yang tinggi dalam darah menyebabkan kencing manis. 

Cara menurunkan gula dalam darah dengan VIVIX shaklee. 
Vivix mengandungi resveratrol yang merupakan antioksida yang tinggi.
Menurut kajian, terdapat 5 mekanisme bagaimana resveratrol membantu mengurangkan metabolik sindrom akibat kencing manis dalam badan.
1. Resveratrol membantu membaiki keseimbangan glukosa dalam darah. Oleh itu dia membaiki sistem pesakit kencing manis yang dah rosak.
2. Resveratrol memento kurangkan rintangan insulin. Vivix monolong membetulkan fungsi kunst tau supaya glukosa boleh masuk ke dalam sel organ dan tidak terkumpul di dalam salur darah sahaja.
3. Resveratrol Membantu melindungi pankeas. Vivix akan mengembalikan fungsi pankreas yang tadi dah rosak disebabkan kencing manis. Kita tak nak insulin tiruan yang perlu dicucuk setiap hari. jadi kita perlu hasilkan sendiri insulin daripada pankreas. Vivix akan mengurangkan radang pankreas dan melindungi pankreas supaya insulin akan meningkat ke normal semula.
4. Resveratrol membantu membaiki rembesan insulin. Apabila pankreas sudah normal, insulin akan dihasilkan secara normal oleh badan kita. 
5. Resveratrol membantu mengekalkan keseimbangan metabolisme iaitu fungsi tubuh. 

InsyaAllah, dengan pengambilan Vivix yang consistent, pesakit kencing manis boleh kembali tersenyum =) =) =)


Jika anda menghidap kencing manis, jom cuba ikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE. InsyaAllah keputusan  menakjubkan. Rundingan dengan ahli farmasi disediakan dan penghantaran percuma sekitar Ipoh. 

Hubungi saya segera!!

Izzati Ramlee
Your Trusted Wellness Entrepreneur
012-4701404


Disclamer: VIVIX bukan ubat. VIVIX bertujuan untuk hidup lebih sihat bukan menyembuhkan. 

Comments

Popular posts from this blog

Cara Jual kereta Terpakai di Mudah.my

Menu Kenduri Kesyukuran dan Doa Selamat

Apa itu HSG? Sakit ke buat HSG?