sayangi buah pinggang anda..

Arwah ayah mertua saya menghidap sakit buah pinggang. Dalam 5 tahun juga dia menjalani dialisis. Satu hari saya keluar dengan suami dan ayah mertua. Kami jalan jalan macam biasa. Tak ingat dekat mana. Tengah tengah lepak, suami tanya tak nak pergi toilet ke? Mungkin tengok bini minum air banyak tapi tak pergi pergi toilet. Saya yakin je jawab, 'Nak pergi buang air kecil tapi MALAS!' boleh macam tu kan..

Tetiba ayah mertua saya cakap.. "Seronok kalau boleh buang air kecil lagi. abah dah bertahun tak buang air kecil."
Dush rasa bersalah cakap macam tu. Saya baru tahu waktu tu yang orang sakit buah pinggang ni memang tak rasa nak buang air kecil dah sebab air dikeluarkan waktu cuci darah ketika dialisis. Patut la orang yang sakit buah pinggang perlu kawal air yang diminum. Kalau tak silap dalam 500 ml sahaja sehari..SEHARI tau.. kalau dahaga memang lebih la minum. siapa boleh tahan kan. tapi berat akan meningkat dan waktu dialisis kena tarik air banyak. Kesian sangat.. Dan setiap kali selepas dialisis, badan akan sangat lemah. Tapi ayah mertua saya kuat, boleh pergi balik sendiri dialisis. Alhamdulillah. 3 hari sebelum dia meninggal pun masih elok drive sendiri.

Kalau anda mempunyai ibu atau ayah yang mengalami sakit buah pinggang, walaupun belum tahap dialisis, apa kata cuba ikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE.. Alhamdulillah ramai dah rasa kesan positif pada badan. Kalau dah dialisis pun tiada masalah untuk amalkan kerana VIVIX SHAKLEE merupakan makanan tambahan yang membantu untuk lebih sihat dan membantu masalah buah pinggang dan macam macam lagi..


Kita cuba ikhtiar, InsyaAllah setiap penyakit ada ubatnya.. Jangan putus asa.. Nak cuba VIVIX SHAKLEE, jom hubungi saya.. Penghantaran percuma di sekitar IPOH dan pos ke SELURUH MALAYSIA. 
Kami juga menyediakan perkhidamatan konsultasi oleh ahli farmasi bertauliah. Apa apa berkaitan ubat ubat yang diambil juga boleh ditanya..


 Pengedar Sah SHAKLEE

Izzati Ramlee
012-4701404


Comments

Popular posts from this blog

Cara Jual kereta Terpakai di Mudah.my

Menu Kenduri Kesyukuran dan Doa Selamat

Apa itu HSG? Sakit ke buat HSG?