6 Cara Turunkan Tekanan Darah Tinggi secara Semulajadi

Penyakit darah tinggi sering terjadi di kalangaan masyarakat zaman kini amnya. Walaubagaimanapun, ramai yang tidak menyedari mereka menghidap sakit darah tinggi. Ini kerana, sakit darah tinggi tidak menunjukkan simptom yang ketara dan kebiasaannya. ia berlaku secara senyap selama beberapa tahun. Diri sentiasa merasa sihat walaupun tekanan darah sudah tinggi.

Terdapat banyak faktor yang menyebabkan sakit darah tinggi. Antaranya berat badan berlebihan, keturunan, merokok, stress dan faktor usia (50 tahun keatas). Hanya ada satu cara sahaja untuk mengetahui sama ada tekanan darah anda tinggi atau tidak iaitu DOKTOR. Tekanan darah tinggi sangat berbahaya jika dibiarkan berlanjutan. Ia boleh merosakkan organ organ lain seperti jantung dan ginjal.

Walaubagaimanapun, setiap penyakit ada penawarnya. Saya ingin kongsi 6 cara untuk turunkan tekanan darah tinggi secara semulajadi. Jom dapatkan bacaan tekanan darah yang NORMAL semula!!

1. Kawal Sodium dan Potassium. Kurangkan pengambilan sodium dalam pemakanan. Antara makanan yang diperbuat daripada sodium ialah garam. Jadi apa lagi kubanskan garam dalam masakan. Potassium pula elok diambil contoh paling mudah, pisang.

2. Berhenti Merokok. Kepada perokok perokok tegar, berhenti la merokok. Merokok meningkatkan tekanan darah tinggi dan anda tiada harapan langsung untuk turunkan selagi merokok.

3. Dark Chocolate. Kajian menunjukkan antioksida yang dipanggil flavanoid yang terdapat dalam dark chocolate dapat membantu mengurangkan bacaan darah tinggi. Tapi hati-hati, jangan ambil secara berlebihan kerana dark chocolate juga tinggi kalori.

4. Hirup Udara Segar. Hujung minggu pergi la bersiar siar ke taman, sungai atau mana mana je la untuk anda hirup udara segar. Duduk, pejamkan mata, dan senang. Cuba bernafas dalam dalam. Pasti anda rasa tenang.

5. Senaman. Senaman memang sangat penting untuk kesihatan yang optimum. Jangan bila sudah tahu ada tekanan darah tinggi duduk berehat je di rumah. Keluar bersenam. Senaman boleh turunkan bacaan darah tinggi.

6. Ambil Supplement. Kajian menunjukkan pengambilan supplement seperti Omega 3 memang sangat membantu untuk menurunkan tekanan darah tinggi.

Lagi elok jika ambil omega-3 Shaklee kerana omega-3 shaklee memang berkualiti tinggi dan diiktiraf oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Boleh baca link untuk kelebihan omega-3 shaklee.
https://saudagarvitamin.blogspot.my/2018/01/keistimewaan-omega-guard-shaklee.html

Jom dapatkan Omega -3 anda sekarang! Omega -3 dikenala sebagai Omega Guard.
Hubungi saya segera untuk dapatkan omega guard anda.


Penghantaran sekitar Ipoh (COD) dan pos ke seluruh dunia.


Izzati Ramlee
012-4701404
Shaklee ID ; 1074222
Kawasan COD : IPOH
Pos seluruh Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

Cara Jual kereta Terpakai di Mudah.my

Menu Kenduri Kesyukuran dan Doa Selamat

Apa itu HSG? Sakit ke buat HSG?