Apa itu batuk kering?

Batuk kering?? Selalu kan dengar.. Batuk kering ni juga dikenali sebagai teberkulosis (Tibi) yang disebabkan jangkitan bacteria Mycobacterium tuberculosis. Bakteria ni biasanya akan menyerang paru-paru, saraf tunjang, sistem limfa, tulang, sendi dan lain lain.

Antara tanda yang dihidapi penyakit Tibi ialah adalah 
*Batu berdarah
*sakit bahagian dada
*lemah dan sering letih
*susut berat badan
*demam
*berpeluh waktu malam

Sekiranya anda mengalami simptom simptom di atas, segera la berjumpa dengan doktor untuk rawatan lanjut. Batuk kering menyerang tidak kira bangsa, umur, keturunan. Antara golongan yang berisiko dijangkiti Tibi ialah
*pesakit aids
*dikelilingi pesakit tibi
*rakyat using daripada negara yang mempunyai kadar batik kering yang tinggi
*Mereka yang kekurangan zat dan vitamin

Batuk kering merebak melalui udara. Apabila pesakit bercakap, bersin atau batuk, bakteria tersebut akan terkeluar dan menyerang orang sekeliling. Apabila orang awam menghidu bakteria, bakteria akan menapak di paru-paru dan membesar. Kemudian akan bergerak melalui darah ke buah pinggang, tulang belakang dan otak. 

Suatu masa dahulu, penyakit Tibi ini pernah menjadi pembunuh utama penduduk negara Malaysia sekitar tahun 1945-1957. Dengan kesedaran kesihatan sekarang, terdapat penurunan kadar penghidap Tibi ini. Walaubagaimana pun SHAKLEE produk supplement terbaik di dénia ada menyediakan beberapa produk yang dapat membantu mencegah daripada diserang tibi dan membantu menyihatkan daripada sakit tibi. Rawatan doktor masih wajib diteruskan. Saya sertakan beberapa testimoni pelanggan shaklee yang makin pulih daripada tibi. 




CARA UNTUK DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE.. HUBUNGI SAYA SEGERA. PENGHANTARAN PERCUMA SEKITAR IPOH DAN POS LAJU SELURUH MALAYSIA. PERCUMA KONSULTASI DENGAN AHLI FARMASI. 

HUBUNGI SAYA, 

IZZATI RAMLEE 
YOUR TRUSTED WELLNESS ENTREPENEUR
012-4701404

Comments

Popular posts from this blog

Cara Jual kereta Terpakai di Mudah.my

Menu Kenduri Kesyukuran dan Doa Selamat

Apa itu HSG? Sakit ke buat HSG?