Apa itu kanser?

Semasa proses metabolism dalam tubuh kita, akan ada radikal bebas terbentuk. Radikal bebas juga datang daripada pencemaran, racun serangga, sayur, buah, make up, radiasi dan gadget. Radikal bebas ini mengoksidakan sel sel tubuh. Kesannya, demam, selsema, kulit kusam, dan yang paling takut nya KANSER.
Kanser merupakan penyakit dimana sel dalam badan tumbuh atau membahagi secara tidak normal dan berpotensi merebak ke tempat lain. Manakala sel normal akan terus membahagi seperti biasa contohnya sel kulit. Setiap hari ada kulit yang mati dan akan ada sel baru yang tumbuh. Sel normal akan membahagi sehingga keperluan sel itu mencukupi manakala kanser sel tidak akan berhenti membahagi.
Apabila badan terdedah kepada radikal bebas, potensi DNA dalam sel rosak sangat tinggi. Bila DNA mula rosak, sel itu akan menjadi tidak abnormal. Tetapi tubuh badan dilengkapi sistem check and balance yang rapi. Jika terdapat sel abnormal, sel akan cuba dibaiki kembali oleh tubuh. Tetapi jika tidak dapat dibaiki, badan kita ada sistem supaya sel abnormal ni bunuh diri melalui proses apoptosis. Jadi sel akan berhenti membahagi. Kes ni macam produksi di kilang. Bila cek production, ada kerosakan, reject dan dibuang.
Kanser terjadi apabila sel abnormal ni degil. Dah rosak tapi nak hidup juga menyusahkan orang lain. Sel ini tidak membunuh diri tetapi beranak pinak pula.

Zaman teknologi canggih ini, para saintis telah buat kajian terhadap bahan bahan yang dapat menghalang sel kanser ni daripada tumbuh dan membiak. Maka terhasil la VIVIX SHAKLEE. Vivix diperbuat sepenuhnya daripada bahan semulajadi. Antara bahan aktifnya ialah RESVERATROL.


Bagaimana RESVERATROL membantu dalam kanser.
1. Membaiki DNA. DNA yang rosak biasanya akan cuba dibaiki dahulu. Kalau tidak berjaya baru akan melalui proses apoptosis. Resveratrol membantu membaiki sel sel DNA ini.
2. Mengaktifkan mitokondria di dalam sel. Kajian menunjukkan sel yang ada mitokondria yang aktif akan kurang berisiko bertukar menjadi sel kanser.
3. Menggalakkan kematian sel kanser. Resveratrol akan menggalakkan sel abnormal yang degil untuk bunuh diri.
4. Menghalang pembiakan sel kanser.

Oleh itu, saya sangat sarankan sesiapa yang ada kanser atau pun tiada sekali pun untuk mengamalkan VIVIX. Vivix membantu anda lebih sihat.
Hubungi saya untuk dapatkan VIVIX SHAKLEE dan penerangan lanjut. Rundingan dengan ahli farmasi juga disediakan.
Penghantaran percuma sekitar IPOH dan pos laju seluruh Malaysia.

Izzati Ramlee
012-4701404


Comments

Popular posts from this blog

Cara Jual kereta Terpakai di Mudah.my

Menu Kenduri Kesyukuran dan Doa Selamat

Apa itu HSG? Sakit ke buat HSG?